Podmuch zimy- kolekcja jesień/zima Burberry 2023
Choć za oknem jeszcze lato, projektanci nie śpią, przygotowując swoje kolekcje na drugą połowę roku. Luksusowy dom mody Burberry postanowił dłużej nie zwlekać i w środę zaprezentował światu swoją zimową odsłonę. Kolekcja jesień/zima Burberry 2023 nakręcona przez Tyrone’a Lebona w przepięknych brytyjskich lokalizacjach. Wspaniałe stylizacje zobaczyć mogliśmy na wyspie Skye w Szkocji oraz na Grobli Olbrzyma w Irlandii Północnej. Kampanię stworzono z silnym naciskiem na brytyjskie DNA Burberry. Co przygotował na tegoroczną zimę Daniel Lee, nowy dyrektor kreatywny marki?
Burberry w nowej odsłonie
Po pokazie kolekcji wiosna / lato 2023 marka ogłosiła, że jej obecny dyrektor kreatywny, Riccardo Tisci rezygnuje ze stanowiska. Podczas swojej kariery w Givenchy, Tisci zdobył uznanie za swoje innowacyjne projekty, które łączą elementy haute couture z modą uliczną. Jego zadaniem po dołączeniu do Burberry w 2018 roku było ożywienie marki i przekształcenie jej w nowoczesną i globalną markę. I to z pewnością mu się udało. Jego miejsce zajął jednak młody projektant, który także miał już spore doświadczenie w branży
Daniel Lee zdobył rozgłos w branży modowej swoimi innowacyjnymi i wyrafinowanymi projektami dla marki Bottega Veneta. Był dyrektorem kreatywnym włoskiego domu mody od czerwca 2018 roku. Pod kierownictwem Lee, Bottega Veneta stała się niewątpliwie jednym z najbardziej pożądanych domów mody. Jego prace zdobyły uznanie w świecie mody, a Lee otrzymał wiele nagród, w tym tytuł Projektanta Roku na ceremonii British Fashion Awards w 2019 roku.
Można zauważyć, że nowy dyrektor wprowadza gruntowne zmiany w identyfikacji wizualnej marki, odkąd przejął stery po Riccardo Tisci. Podczas gdy jego debiutancka kampania dla Burberry koncentrowała się na Londynie, zimowa kampania miała na celu odzwierciedlenie zasady założycielskiej marki, czyli skutecznej ochrony podczas odkrywania świata zewnętrznego i uchwycenia “ducha eksploracji i przygody”.
Kolekcja Burberry 2023- rodzime piękno krajobrazu
Daniel Lee do swojej najnowszej kolekcji wybrał dwie niezwykłe lokalizację, kierując się ich tajemniczym, epickim pięknem. Chociaż są to bardzo różne miejsca, oba są wyraźnie brytyjskie. Skye to największa wyspa w archipelagu Hebrydów Wewnętrznych, znana z przepięknych krajobrazów, zamków i małych wiosek rybackich. Z kolei Grobla Olbrzyma to wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO miejsce położone na północnym wybrzeżu Irlandii Północnej. Znajduje się tam 40 000 zazębiających się bazaltowych kolumn, które powstały w wyniku erupcji starożytnego wulkanu.
W tej z całą pewnością zapierającą dech w piersiach scenerii obserwować mogliśmy członków rodziny Burberry. W kampanii pojawili się między innymi Faye Wei Wei, Jake Hodder, Kesewa Aboah i Kit Butler. Kolekcja jesień/zima Burberry 2023, która pojawiła się niecałe dwa tygodnie po premierze wiosennej zabrała nas w zupełnie inny świat pełen lodowych szczytów, rozległych pasm zieleni, a także w świat wygody i komfortu, którego każdy tak pragnie podczas zimowych wypraw.
Jaka była kolekcja jesień/zima Burberry 2023
Najnowsza kampania prezentuje więc garderobę typowo outdoorową, która ma chronić, ogrzewać i podnosić na duchu. Do typowych trenczów Burberry dołączają także kurtki polowe i koce, a swetry w stylu argyle są łączone z kaloszami, rajstopami i golfami. Pojawiły się również wyraziste elementy w róże i wzory kaczek, z których tych ostatnich sporo było na jesiennym wybiegu Lee.
Mocno wyeksponowano także Torebkę Knight, czyli nowego bohatera marki, który zyskuje w ostatnim czasie ogromną popularność. Jej miękki styl dodaje elegancji i wyrafinowania, z jakim zawsze prezentuje się marka. Dodatkowo jest wyposażona w klips i przedstawia szarżującego konia ze zaktualizowanego projektu Equestrian Knight firmy Burberry. Jest też niezwykle funkcjonalna, może być używana zarówno jako torba na ramię, jak i torba na ramię. Kolekcja jesień/zima Burberry 2023 zaskakuje formą, lecz wciąż, jak to przystało na markę tworzy silne wizję i kreuje modowe narracji, stawiając brytyjskość na pierwszym miejscu.
Zostaw komentarz