“Les Gastons Vuitton Gourmette”

Les Gastons Vuitton Gourmette
Fot. elle.com

“Les Gastons Vuitton Gourmette” – to nie tylko nazwa, to zaproszenie do ekskluzywnej podróży przez historię i styl marki Louis Vuitton. Ta wyjątkowa linia biżuterii, stworzona przez niezrównaną Francescę Amfitheatrof, jest hołdem dla dziedzictwa Gastona-Louisa Vuittona, trzeciego pokolenia spadkobiercy, którym marka zawdzięcza swoją niepowtarzalność. Ostatni człon nazwy, w wolnym tłumaczeniu oznaczać może bowiem zarówno drobną biżuterię, jak i subtelną postawę czy elegancki stylu bycia. Ta męska linia Louis Vuitton łączy obie definicje w perfekcyjnym tańcu elegancji, stawiając nowe standardy elegancji dla współczesnego mężczyzny.

W pogoni za inspiracją

Autorką nowej linii męskiej biżuterii jest Francesca Amfitheatrof, dyrektor artystyczna Louis Vuitton ds. zegarków i biżuterii. Jest także renomowaną projektantką biżuterii, znaną z niezwykłego talentu oraz wyjątkowego wyczucia stylu. Jej prace są symbolem innowacji i elegancji, zdobywając uznanie na światowym rynku modowym. Jako dyrektor artystyczny Amfitheatrof kontynuuje swoją pasję, tworząc unikalne kolekcje, które wzbogacają świat mody o nowe wyznaczniki stylu i piękna. Gdy rozpoczęła poszukiwania inspiracji dla swojej debiutanckiej kolekcji biżuterii męskiej, nie skierowała się do popularnych artystów, celebrytów ani influencerów.

Louis Vuitton Zwraca Się W Kierunku Biżuterii Męskiej
Fot. panorama.it

Zamiast tego, jej uwaga skupiła się na korzeniach marki Louis Vuitton, gdzie odnalazła inspirację w historii i dziedzictwie rodziny Vuittonów. W swojej eksploracji dotarła do samotnego spadkobiercy trzeciego pokolenia, który w końcu przejął kontrolę nad marką: Gaston-Louis Vuitton. I to właśnie jego historia została punktem wyjścia do tworzenia. Amfitheatrof inspirując się korzeniami marki, wplotła w nią subtelną dawkę przeszłości, tworząc nowoczesne arcydzieła, które zdobią mężczyzn z klasą.

Zapomniany członek rodu Vuittonów

Urodził się w 1883 roku, jako prawnuk założyciela marki i odegrał kluczową rolę w rozwoju firmy w XX wieku. Był odpowiedzialny za liczne innowacje w dziedzinie bagażu i podróży. To jego wysiłki doprowadziły do rozpowszechnienia charakterystycznych wzorów i technik produkcji, takich jak monogram LV. Ponadto, Gaston rozbudował markę, wprowadzając nowe linie produktów i ekspansję na międzynarodowe rynki.

Mało jest informacji o jego życiu, jednak firma nieraz podkreśla, że wnosił do produkcji wyrobów skórzanych swój wyjątkowy, zabawny styl. Mimo, że nie miał potomstwa, zdjęcie przedstawiające go jako starszego mężczyznę z wąsami, kiwającego nosem do aparatu obiema rękami, sugeruje żartobliwe podejście do życia. “Jego ojciec i dziadek byli poważnymi biznesmenami, ale Gaston był postacią kreatywną, pełną humoru i ironii” – powiedziała Francesca Amfitheatrof w wywiadzie. “Myślę, że ten aspekt jest bardzo atrakcyjny dla młodych konsumentów dzisiaj. W końcu, w każdym z nas drzemie trochę Gastona”. Zawieszki w najnowszej kolekcji biżuterii, nazwanej Les Gastons Vuitton, są kontynuacją tego dziedzictwa, stanowiąc nowoczesne nawiązanie do jego ekscentrycznych pomysłów

“Les Gastons Vuitton Gourmette”- Pierwsze prawdziwe podejście do męskiej biżuterii

Poza kilkoma bezpłciowymi projektami wysokiej biżuterii, 18 nowych elementów w kolekcji oznacza pierwszy oficjalny krok marki w stronę biżuterii męskiej. Amfitheatrof podkreśliła, że choć projekty skierowane są do mężczyzn, mogą być dla wszystkich. “Chciałam stworzyć coś tak uniwersalnego i swobodnego jak jeansy” – wyjaśniła, odnosząc się do czterech elementów wykonanych z niebieskiego tytanu i żółtego złota: naszyjnika w formie zawieszki, pierścionka z motywem puzzli oraz wisiorka z ołówkiem rysownika zdobionego wygrawerowanym monogramem LV.

Nowa Linia Męskiej Biżuterii Les Gastons Vuitton Gourmette
Fot. panorama.it

Motyw monogramu wkomponowano w spinkę i pojedynczy element walizki, co zainspirowało oprawy diamentów, wykorzystane w kolczykach, wisiorku i bransoletce łańcuszkowej. Ceny produktów wahać się będą od 1900 euro za pojedynczy kolczyk do 145 000 euro za naszyjnik Gourmette. Ten ostatni wykonany jest z białego złota, zdobiony 13-karatowymi diamentami pavé i wycięty laserowo. Kolekcja “Les Gastons Vuitton Gourmette” będzie dostępna w działach biżuterii męskiej oraz luksusowej w sklepach marki.