“Les Gastons Vuitton Gourmette”
“Les Gastons Vuitton Gourmette” – to nie tylko nazwa, to zaproszenie do ekskluzywnej podróży przez historię i styl marki Louis Vuitton. Ta wyjątkowa linia biżuterii, stworzona przez niezrównaną Francescę Amfitheatrof, jest hołdem dla dziedzictwa Gastona-Louisa Vuittona, trzeciego pokolenia spadkobiercy, którym marka zawdzięcza swoją niepowtarzalność. Ostatni człon nazwy, w wolnym tłumaczeniu oznaczać może bowiem zarówno drobną biżuterię, jak i subtelną postawę czy elegancki stylu bycia. Ta męska linia Louis Vuitton łączy obie definicje w perfekcyjnym tańcu elegancji, stawiając nowe standardy elegancji dla współczesnego mężczyzny.
W pogoni za inspiracją
Autorką nowej linii męskiej biżuterii jest Francesca Amfitheatrof, dyrektor artystyczna Louis Vuitton ds. zegarków i biżuterii. Jest także renomowaną projektantką biżuterii, znaną z niezwykłego talentu oraz wyjątkowego wyczucia stylu. Jej prace są symbolem innowacji i elegancji, zdobywając uznanie na światowym rynku modowym. Jako dyrektor artystyczny Amfitheatrof kontynuuje swoją pasję, tworząc unikalne kolekcje, które wzbogacają świat mody o nowe wyznaczniki stylu i piękna. Gdy rozpoczęła poszukiwania inspiracji dla swojej debiutanckiej kolekcji biżuterii męskiej, nie skierowała się do popularnych artystów, celebrytów ani influencerów.
Zamiast tego, jej uwaga skupiła się na korzeniach marki Louis Vuitton, gdzie odnalazła inspirację w historii i dziedzictwie rodziny Vuittonów. W swojej eksploracji dotarła do samotnego spadkobiercy trzeciego pokolenia, który w końcu przejął kontrolę nad marką: Gaston-Louis Vuitton. I to właśnie jego historia została punktem wyjścia do tworzenia. Amfitheatrof inspirując się korzeniami marki, wplotła w nią subtelną dawkę przeszłości, tworząc nowoczesne arcydzieła, które zdobią mężczyzn z klasą.
Zapomniany członek rodu Vuittonów
Urodził się w 1883 roku, jako prawnuk założyciela marki i odegrał kluczową rolę w rozwoju firmy w XX wieku. Był odpowiedzialny za liczne innowacje w dziedzinie bagażu i podróży. To jego wysiłki doprowadziły do rozpowszechnienia charakterystycznych wzorów i technik produkcji, takich jak monogram LV. Ponadto, Gaston rozbudował markę, wprowadzając nowe linie produktów i ekspansję na międzynarodowe rynki.
Mało jest informacji o jego życiu, jednak firma nieraz podkreśla, że wnosił do produkcji wyrobów skórzanych swój wyjątkowy, zabawny styl. Mimo, że nie miał potomstwa, zdjęcie przedstawiające go jako starszego mężczyznę z wąsami, kiwającego nosem do aparatu obiema rękami, sugeruje żartobliwe podejście do życia. “Jego ojciec i dziadek byli poważnymi biznesmenami, ale Gaston był postacią kreatywną, pełną humoru i ironii” – powiedziała Francesca Amfitheatrof w wywiadzie. “Myślę, że ten aspekt jest bardzo atrakcyjny dla młodych konsumentów dzisiaj. W końcu, w każdym z nas drzemie trochę Gastona”. Zawieszki w najnowszej kolekcji biżuterii, nazwanej Les Gastons Vuitton, są kontynuacją tego dziedzictwa, stanowiąc nowoczesne nawiązanie do jego ekscentrycznych pomysłów
“Les Gastons Vuitton Gourmette”- Pierwsze prawdziwe podejście do męskiej biżuterii
Poza kilkoma bezpłciowymi projektami wysokiej biżuterii, 18 nowych elementów w kolekcji oznacza pierwszy oficjalny krok marki w stronę biżuterii męskiej. Amfitheatrof podkreśliła, że choć projekty skierowane są do mężczyzn, mogą być dla wszystkich. “Chciałam stworzyć coś tak uniwersalnego i swobodnego jak jeansy” – wyjaśniła, odnosząc się do czterech elementów wykonanych z niebieskiego tytanu i żółtego złota: naszyjnika w formie zawieszki, pierścionka z motywem puzzli oraz wisiorka z ołówkiem rysownika zdobionego wygrawerowanym monogramem LV.
Motyw monogramu wkomponowano w spinkę i pojedynczy element walizki, co zainspirowało oprawy diamentów, wykorzystane w kolczykach, wisiorku i bransoletce łańcuszkowej. Ceny produktów wahać się będą od 1900 euro za pojedynczy kolczyk do 145 000 euro za naszyjnik Gourmette. Ten ostatni wykonany jest z białego złota, zdobiony 13-karatowymi diamentami pavé i wycięty laserowo. Kolekcja “Les Gastons Vuitton Gourmette” będzie dostępna w działach biżuterii męskiej oraz luksusowej w sklepach marki.
Zostaw komentarz