“Dior Cruise” 2024- w drodze do Meksyku

,,Dior Cruise'' 2019 Group Shot Estelle Hanania For Dior Preview
https://www.tatler.com

Dior, jako jedna z najbardziej znanych marek modowych na świecie, często prezentuje swoje kolekcje podczas pokazów modowych i tak zwanych tygodni mody. Mimo to, organizuje również specjalne wydarzenia, takie jak pokazy na statkach wakacyjnych, na których można zobaczyć ich projekty. A jak się okazuje, taki rejs zbliża się wielkimi krokami. Dom mody ujawnił, że swoją kolekcję “Dior Cruise” 2024 zaprezentuje w Mexico City 20 maja. Nie znamy jeszcze dokładnej lokalizacji.

Kontynuacja tradycji

Kto miał okazję zagłębić się w działalność marki, wie, że jej dyrektor artystyczna Maria Grazia Chiuri w swoim podejściu do tworzenia łączy modę z kulturą i sztuką. W rzeczywistości na pokładzie marki znajduje się już od 2016 roku. W swoich kolekcjach Chiuri często odwołuje się do historii, tradycji i kultury różnych regionów i narodów. Równie często podejmuje tematy społeczne, takie jak równość płci, feminizm i różnorodność. Jej kolekcje dla Dior odzwierciedlają jej silne przekonania i od lat zyskują oczywiście uznanie wśród krytyków mody i zwolenników marki.

Kolekcja ,,Dior Cruise” 2019 inspirowana Meksykiem.

źródło: vogue.co.uk

Po zabraniu swojej kolekcji na rejs do Marrakeszu, Aten i Sewilli, zeszłej jesieni mieliśmy okazję zobaczyć pokaz Dior w Mumbaju. Odbył się on we współpracy z Chanakya, mumbajskim atelier i szkołą rzemiosła dla kobiet. Podczas niego niezwykłe indyjskie hafty zostały zaadaptowane pod ekskluzywny styl Diora. I w tym roku projektantka będzie więc kontynuować swoją tradycję współpracy z lokalnymi rzemieślnikami.

“Dior Cruise”- Meksyk już nie tylko myślami

Okazuje się jednak, że tegoroczne wydarzenie to nie pierwsza styczność domu mody z tym krajem Ameryki Łacińskiej. W kolekcji “Dior Cruise” na wiosnę 2019 zaprezentowanym we frencuskim mieście Chantilly, projektantka szukała bowiem inspiracji w “escaramuzas”- tradycyjnych meksykańskich kobietach na koniach. ,,W escaramuzas najbardziej fascynujące jest dla mnie to, że wykonują sport, który w powszechnym mniemaniu jest domeną „macho” i robią to ubrane w tradycyjne, wyjątkowo piękne i kobiece sukienki”- to słowa samej Chiuri.

48484
źródło: https://www.vogue.pl

 Dlatego też jej modelki, na zamku w Chantilly pojawiły się ubrane w różnie zdobione i zmodyfikowane wersje tych, że sukienek. Analizując ubiór meksykańskich amazonek, dyrektor kreatywna zagłębiła się nieco bardziej w historię. Prześledziła także styl adelitas – żołnierek walczących podczas meksykańskiej rewolucji w latach 1910-1920. Kobiety te znano z zamiłowania do czerwonych ust, masywnej, srebrnej biżuterii i obszernych, haftowanych spódnic.

Turystyczny boom

Ciekawym aspektem podczas wybierania niecodziennych destynacji pokazów marki, jest sama promocja miejsca. Pokazy Diora to przecież ogromne wydarzenia w świecie mody, na które przyjeżdżają projektanci, redaktorzy mody i celebryci z całego świata. Organizacja takiego wydarzenia naturalnie więc przyciąga uwagę mediów, co przyczynia się do potencjalnego zwiększenia przychodów z turystyki. Zdaje się, że jest to dodatkowy atut tego rodzaju przedsięwzięć, a obecna dyrektor artystyczna doskonale zdaje sobie z tego sprawę.

“Dla Marii Grazii Chiuri każda kolekcja cruise jest jak mapa marzeń, celebracja umiejętności i kultur świata. W przypadku tego wyjątkowego pokazu, który zostanie zaprezentowany w Mexico City, dom pragnie oddać hołd wspaniałości dziedzictwa Meksyku. Poprzez te ekscytujące dialogi, dyrektor kreatywny podkreśli niektóre z emblematycznych postaci i kreatywności tego kraju, który jest drogi sercu Diora od początku istnienia domu w 1947 roku – poinformował dom mody w swoim oficjalnym oświadczeniu.

Día De Los Muertos Cultura Mexico
źródło: www.spanish-online.org