Burberry z nową kampanią ,,Year of Rabbit”

burberry
Kreacja Burberry z kolekcji ,,The Year of Rabbit'' https://hypebeast.com/2023/1/burberry-chinese-new-year-rabbit-2023-campaign-collection-release-information

Brytyjski luksusowy dom mody Burberry znany jest z niezwykle przemyślanych kampanii reklamowych. Marka w swoje produkcje zawsze angażuje sztab ludzi i wokół najnowszych kolekcji buduje niepowtarzalny klimat. W zeszłym roku byliśmy świadkami kampanii ,, The Night Before”, pełnej podekscytowania i oczekiwania na święta. Tym razem Burberry prezentuje światu coś zupełnie innego. Kampania na rok 2023 inspirowana jest Chińskim Nowym Rokiem i ujawnia kolekcję odzieży, w której szczególną rolę odgrywa motyw królika.

źródło: https://www.adfwebmagazine.jp

Rok Królika, jakie zmiany przyniesie?

Już 22 stycznia według horoskopu chińskiego wejdziemy w kolejny rok, zwany nieprzypadkowo Rokiem Królika. A to właśnie dlatego, że królik wodny będzie jego patronem. Według chińskiej astrologii zwierzęce znaki zodiaku od tysięcy lat układają ludzki los. Nadchodzący rok Królika ma być pełnym harmonii i porządku, według Chińczyków pozwoli na złapanie oddechu, chwilowe zatrzymanie się w ciągłym pędzie. Rok Królika ma także przynieść obfitość, realizację pasji i sukcesów, a także spełnianie marzeń. A to wszystko po trudnym i chaotycznym roku Tygrysa, jaki doświadczyliśmy w 2022.

Zdaje się, że takie przesłanie stara się odzwierciedlić Burberry w najnowszej kolekcji ubrań. Mówi się także, że marka wita nową perspektywę i chce nią zarazić swoich konsumentów. Wraz z nową kampanią namawia do “doświadczenia niezwykłości, aby znaleźć pewność siebie, pasję i kreatywność”. Czy jednak ta utopijna myśl przewodnia widoczna jest w ubraniach nadchodzącej kolekcji?

Klasyczny monogram w zabawnej odsłonie

Nikogo nie zdziwi więc, że królik jest kluczowym motywem przewijającym się przez całą kolekcję, w różnych wersjach inspirowanych popularnymi kreskówkami. Thomas Burberry postawił jednak na ciekawy i nieco zabawny akcent. Otóż klasyczny monogram marki zaprojektowany przez Riccardo Tisci, przerobił na królicze uszy. W najnowszej kolekcji mają one zdobić odzież damską, męską i dziecięcą, ale także kultową torbę Lola i akcesoria.

Nadruki graficzne przedstawiające króliki występują między innymi na sukienkach z eleganckim akcentem w kształcie kokardki, koszulkach polo z długim rękawem i dopasowanych legginsach. Także niezwykle modne kurtki Varsity pojawiają się tym razem w mocnej palecie kolorów, jaskrawej czerwieni i granatu, a na ich piersi widoczny jest hołd Burberry dla Roku Królika. Dodatkowo projektant eksperymentował z formą samego monogramu. I tak, niektóre królicze motywy ustawiono plecami do siebie, tak że uszy łączą się w kształt serca, podczas gdy inne znajdują się na szczycie logo Burberry.

źródło: https://www.malemodelscene.net

Ten humorystyczny redesign kolekcji nie jest jednak jedyną wizytówką kampanii The Year of Rabbit 2023. Wysiłki Burberry sięgają głębiej niż tylko do kolekcji – marka Rok Królika postanowiła uhonorować klipem wideo. W nagraniu występują aktorzy Qi Xi, Shi Pengyuan oraz sportsmenka Zhao Lina, a zdjęcia zostały wykonane przez reżysera Zika Liu i fotografa Sky. Tryptyk stanowi dodatkowy komentarz do poszukiwań wolności przez trzech bohaterów, każda z nich odbywa bowiem wizualny dialog na temat kreatywności. Całość kampanii zwiastuje nową erę pełną sukcesów dla brytyjskiej marki Burberry. W mediach już widoczne jest uwielbienie projektu zarówno przez krytyków, jak i zwolenników domu mody.

Udostępnij