Debiut Pharrella Williamsa w Louis Vuitton

Debiut Pharella Williamsa W Szeregach Marki Louis Vuitton
Fot. edition.cnn.com

Gdy został mianowany następcą zmarłego Virgila Abloha, rozgorzała debata na temat zasadności jego nominacji. Choć nie jest formalnie wyszkolonym projektantem mody, a 13-krotnym zdobywcą nagrody Grammy, udowodnił, że jest właściwą osobą na właściwym miejscu. Debiut Pharella Williamsa w roli dyrektora kreatywnego męskiego segmentu Louis Vuitton okazał się być bowiem czymś spektakularnym. Pokaz odbył się o zachodzie słońca w pobliżu mostu Pont Neuf w Paryżu. Francuski dom mody uraczył nas pełną orkiestrą, chórem gospel i ponad 70 stylizacjami wymodelowanymi przez znane twarze.

Sam pokaz był także ogromnym medialnym ruchem ze strony marki. Z pierwszego rzędu Williamsa dopingowali znani przyjaciele. Wśród nich znaleźli się Rihanna, modelka najnowszej kampanii marki, Jared Leto, Lenny Kravitz i Jay-Z, który wystąpił na afterparty. Pojawiła się także ambasadorka marki Zendaya z byłym stylistą Lawem Roachem u boku. Niewątpliwie jednak, Louis Vuitton pod nowym kierownictwem zafundowało nam coś niezwykłego. Świat zapamięta to na długo, a sama kolekcja stanie się początkiem nowej ery marki.

Miejsce w szeregu

Nie bez powodu nazywano go ikoną mody w swojej branży. Pharrell Williams jeszcze będąc znanym muzykiem i producentem kojarzony był z dobrym gustem, gdy chodziło o dobór ubrań. W trakcie swojej kariery współpracował z różnymi markami modowymi, w tym z tą, której parę lat później zostanie dyrektorem artystycznym. W 2003 roku miał okazję współpracować z Marcem Jacobsem, który był wówczas u steru Louis Vuitton i japońskim projektantem Nigo. Efektem ich pracy stały się okulary przeciwsłoneczne, które miały charakterystyczny kształt oprawek i stały się jednym z najlepiej sprzedających się produktów marki.

Debiut Pharella Williamsa Jako Dyrektora Artystycznego Louis Vuitton
Debiut Pharella Williamsa jako dyrektora artystycznego Louis Vuitton
źródło: https://www.telegraph.co.uk

Po tym nastąpiły także dalsze współprace, takie jak z Moncler i Moynat oraz długotrwałe partnerstwa z Adidas i Chanel, włączając w to stworzoną we współpracy z nieżyjącym już dyrektorem kreatywnym Chanel, Karlem Lagerfeldem, kolekcję kapsułową. A mimo to, objęcie stanowisko dyrektora artystycznego w Louis Vuitton, to prawdziwie ekscytujący moment dla świata mody. Zainspirowany swoją niezrównaną kreatywnością i wrażliwością na nowe trendy, Pharrell nie tylko musi kontynuować wizję, którą Virgil Abloh wniósł do marki, ale także przynieść własną świeżość i oryginalność. Zdaje się, że nowa kolekcja jest właśnie połączeniem tych dwóch składowych.

Debiut Pharella Williamsa- co zaprezentował światu?

Jak wspominaliśmy paryski Pont Neuf został przekształcony w wybieg Vuitton. A wobec tego sam w sobie zawierał pas kultowego motywu Damier, który został mocno wpleciony w kolekcję. Pojawił się między innymi na sięgających podłogi płaszczach, dopasowanych garniturach, strukturalnych walizkach i kufrach. Widoczny był również na szeregu akcesoriów, w tym czapkach, torbach i czapkach z daszkiem. Mimo to, w tym sezonie mieliśmy okazje zobaczyć nowe motywy w wykonaniu Louis Vuitton. Na wybiegu znalazły się haftowane wzory z dzieł amerykańskiego artysty Henry’ego Taylora. A oprócz tego logo łączące klasyczny monogram “LV” ze słowem “kochankowie” ułożony w figlarną nazwę słów: “LVERS”.

Kolejnym elementem kolekcji były zdobione kurtki typu varsity, pełne charakterystycznych detali, takich jak skórzane rękawy, stonowane kolory i naszywki. Nie zabrakło także ikonicznych akcesoriów. Modele wyszli z kilkoma najbardziej rozpoznawalnymi torbami marki – Speedy, co zapowiada prawdziwą metamorfozę tego kultowego modelu. Speedy zawsze była męską płócienną torbą, dopóki nie stworzyli mniejszej wersji dla Audrey Hepburn w 1965 roku” – powiedział Pharrell po pokazie. “Chciałem wziąć coś, co czułem, że będzie unisex i po prostu zrobić świetną torbę dla ludzi. To codzienna ikona stworzona dla każdego stylu życia”.

Okulary przeciwsłoneczne, które stały się rozpoznawalnym znakiem Pharrella Williamsa, również odegrały kluczową rolę. Były dostępne w różnorodnych rozmiarach i kształtach. Sam pokaz z kolei zakończył chór gospel Voices of Fire, a sam Williams skomponował dwa nowe utwory na pokaz na wybiegu, w tym “Joy (Unspeakable)” śpiewany przez chór z Wirginii, który został wydany pięć dni temu, a także “Peace Be Still” z udziałem chińskiego pianisty Lang Langa.

Debiut Pharella Williamsa okazał się więc niezwykłym połączeniem mody z najwyższej półki i dobrego brzmienia. Podobnie jak jego poprzednik, Virgil Abloh, piosenkarz posiada niezwykły talent do antycypowania kulturalnych trendów, redefiniowania ducha czasu oraz zdolność do przekazywania swoich pomysłów masowym odbiorcom.

This content is hosted by a third party. By showing the external content you accept the terms and conditions of youtube.com.
Reklama
Sportofino