Burberry z nową kampanią ,,Year of Rabbit”
Brytyjski luksusowy dom mody Burberry znany jest z niezwykle przemyślanych kampanii reklamowych. Marka w swoje produkcje zawsze angażuje sztab ludzi i wokół najnowszych kolekcji buduje niepowtarzalny klimat. W zeszłym roku byliśmy świadkami kampanii ,, The Night Before”, pełnej podekscytowania i oczekiwania na święta. Tym razem Burberry prezentuje światu coś zupełnie innego. Kampania na rok 2023 inspirowana jest Chińskim Nowym Rokiem i ujawnia kolekcję odzieży, w której szczególną rolę odgrywa motyw królika.
Rok Królika, jakie zmiany przyniesie?
Już 22 stycznia według horoskopu chińskiego wejdziemy w kolejny rok, zwany nieprzypadkowo Rokiem Królika. A to właśnie dlatego, że królik wodny będzie jego patronem. Według chińskiej astrologii zwierzęce znaki zodiaku od tysięcy lat układają ludzki los. Nadchodzący rok Królika ma być pełnym harmonii i porządku, według Chińczyków pozwoli na złapanie oddechu, chwilowe zatrzymanie się w ciągłym pędzie. Rok Królika ma także przynieść obfitość, realizację pasji i sukcesów, a także spełnianie marzeń. A to wszystko po trudnym i chaotycznym roku Tygrysa, jaki doświadczyliśmy w 2022.
Zdaje się, że takie przesłanie stara się odzwierciedlić Burberry w najnowszej kolekcji ubrań. Mówi się także, że marka wita nową perspektywę i chce nią zarazić swoich konsumentów. Wraz z nową kampanią namawia do “doświadczenia niezwykłości, aby znaleźć pewność siebie, pasję i kreatywność”. Czy jednak ta utopijna myśl przewodnia widoczna jest w ubraniach nadchodzącej kolekcji?
Klasyczny monogram w zabawnej odsłonie
Nikogo nie zdziwi więc, że królik jest kluczowym motywem przewijającym się przez całą kolekcję, w różnych wersjach inspirowanych popularnymi kreskówkami. Thomas Burberry postawił jednak na ciekawy i nieco zabawny akcent. Otóż klasyczny monogram marki zaprojektowany przez Riccardo Tisci, przerobił na królicze uszy. W najnowszej kolekcji mają one zdobić odzież damską, męską i dziecięcą, ale także kultową torbę Lola i akcesoria.
Nadruki graficzne przedstawiające króliki występują między innymi na sukienkach z eleganckim akcentem w kształcie kokardki, koszulkach polo z długim rękawem i dopasowanych legginsach. Także niezwykle modne kurtki Varsity pojawiają się tym razem w mocnej palecie kolorów, jaskrawej czerwieni i granatu, a na ich piersi widoczny jest hołd Burberry dla Roku Królika. Dodatkowo projektant eksperymentował z formą samego monogramu. I tak, niektóre królicze motywy ustawiono plecami do siebie, tak że uszy łączą się w kształt serca, podczas gdy inne znajdują się na szczycie logo Burberry.
Ten humorystyczny redesign kolekcji nie jest jednak jedyną wizytówką kampanii The Year of Rabbit 2023. Wysiłki Burberry sięgają głębiej niż tylko do kolekcji – marka Rok Królika postanowiła uhonorować klipem wideo. W nagraniu występują aktorzy Qi Xi, Shi Pengyuan oraz sportsmenka Zhao Lina, a zdjęcia zostały wykonane przez reżysera Zika Liu i fotografa Sky. Tryptyk stanowi dodatkowy komentarz do poszukiwań wolności przez trzech bohaterów, każda z nich odbywa bowiem wizualny dialog na temat kreatywności. Całość kampanii zwiastuje nową erę pełną sukcesów dla brytyjskiej marki Burberry. W mediach już widoczne jest uwielbienie projektu zarówno przez krytyków, jak i zwolenników domu mody.
Zostaw komentarz