Luksus okiem pokolenia Z. 10 najpopularniejszych marek na Instagramie

Berlin 3908953 1920
fot. Pixabay

O przyszłych trendach będą decydować – jeżeli już nie decydują – młodzi ludzie, a jednym z wyznaczników aprobaty lub dezaprobaty pokolenia Z dla czegokolwiek jest ilość interakcji w mediach społecznościowych. W ten sposób bardzo łatwo możemy sprawdzić, które marki cieszą się największym zainteresowaniem młodych. Oto 10 najpopularniejszych marek pod względem ilości obserwujących na Instagramie.

Instagram stał się jedną z wiodących platform społecznościowych – obok Facebooka, X (dawniej Twittera) i TikToka. Jest to medium bodaj najbardziej kojarzone z tzw. influencerami, czyli osobami, które przyciągają swoją twórczością rzesze innych użytkowników. Influencerzy potrafią nie tylko zarobić na Instagramie tyle, że mogą pozostać samowystarczalni i zapomnieć o zwykłej pracy, ale wręcz dorobić się fortuny, inkasując setki tysięcy dolarów za jedno zdjęcie. To atencja jest w dzisiejszych czasach walutą z najwyższym kursem.

Które luksusowe marki cieszą się największą popularnością wśród młodego pokolenia?

Dla działów marketingu poszczególnych marek jest to oczywista oczywistość od bardzo dawna. Tym samym konkurujące ze sobą firmy prześcigają się nie tylko na rynku, ale także w Internecie, walcząc o uwagę konsumentów. Tak też są w stanie dotrzeć do najmłodszych pokoleń, bo to właśnie ludzi młodych jest w mediach społecznościowych najwięcej. Przyglądając się statystykom obserwujących profile znanych marek luksusowych możemy łatwo sprawdzić, które cieszą się największa popularnością generacji Z. Oto ranking:

#1 Chanel (59,4 miliona obserwujących)

Chanel nie bez powodu okupuje pierwszą lokatę. Dział marketingu tej firmy potrafił stworzyć na swoim profilu na Instagramie wrażenie fizycznego butiku, w którym użytkownicy platformy mogą poczuć się niemal, jak na zakupach – a o to właśnie chodzi.

Chanel 6389417 640
fot. Pixabay

#2 Louis Vuitton (55 milionów obserwujących)

Louis Vuitton nie podąża za trendami, Louis Vuitton je wyznacza! Tak też próbuje swoich sił w kontakcie z młodym pokoleniem w mediach społecznościowych i najwyraźniej robi to dobrze. Profil LV na Insta obserwuje 55 milionów użytkowników. Podobnie jak inne marki, tak i Louis Vuitton, podejmuje współpracę z influencerami, którzy jeszcze bardziej nakręcają szalone zasięgi profilu giganta branży luksusowej.

Pocket 950930 1280
fot. Pixabay

#3 Gucci (52,7 miliona obserwujących)

Zero zdziwienia. W ciągu ostatnich kilku lat Gucci było niekwestionowanym fenomenem wśród pokoleń, wchodzących w dorosłość. Torby i paski Gucci były i dalej są synonimem prestiżu, przynajmniej w pokoleniu Z. Niezwykła popularność marki w mediach społecznościowych tylko potwierdza jej pozycję. Dziwne tylko, że Gucci znalazło się dopiero na trzecim miejscu.

Coffee 1497607 1280
fot. Pixabay

#4 Dior (45,5 miliona obserwujących)

Profil Dior na Instagramie to nie tylko marketing i promocja, ale także… edukacja. Marka prezentuje wysokiej jakości zdjęcia, mieszając doznania wizualne ze storytellingiem i pobudzającym wpływem influencerów i celebrytów. Ale to nie wszystko. Dior nie wstydzi się też pokazać, jak tworzy się trendy od kuchni, przedstawiając zakulisowe spojrzenia na proces projektowania i skomplikowane rzemiosło.

Wristwatch 6729922 1280
fot. Pixabay

#5 Prada (33,3 miliona obserwujących)

„Diabeł ubiera się u Prady”, a pokolenie Z – w tym kontekście – nie wahałoby się z podpisaniem cyrografu. Monumentalne 33 miliony obserwujących świadczą o tym, że Prada jeszcze przez długi czas będzie modowym gigantem.

Shoes 6573229 1280
fot. Pixabay

Na pozostałych miejscach znalazły się:

#6 Dolce & Gabbana (30,8 miliona obserwujących)

#7 Versace ( 30 milionów)

#8 Fendi (21,2 miliona obserwujących)

#9 Emporio Armani (20,2 miliona obserwujących)

#10 Burberry (20,1 miliona obserwujących)