Jared Carver nowym SEO marki Converse
Firmy znanej z kultowych gumowych trampek nie trzeba nikomu przedstawiać. Converse dziś jest dobrze ugruntowaną i renomowaną marką w branży obuwniczej, oferującą szeroką gamę trampek, które zaspokajają potrzeby swoich klientów. Model Converse Chuck Taylor All Star z pewnością stanowi symbol stylu casualowego i sportowego. Uwielbiany jest za swój charakterystyczny design z gumowym noskiem i płócienną cholewką. Marka wciąż rozszerza zakres swoich działań i stale zmienia się, aby nadążyć za konsumentem. Jedną z tych transformacji jest powołanie nowego prezesa i dyrektora generalnego Converse. I nieprzypadkowo zostanie nim Jared Carver.
“Te zmiany pozwolą nam usprawnić naszą koncentrację na produktach, opowiadaniu historii marki i rynku, wydobywając dogłębne spostrzeżenia konsumentów, aby dostarczać przełomowe innowacje i zaangażowanie, jednocześnie budując długoterminowy wzrost i rentowność” – powiedział dyrektor generalny Nike w oświadczeniu dotyczącym najnowszych zmian w kierownictwie.
Decyzja z góry
Nie jest tajemnicą, że od 2003 roku Converse jest spółką zależną Nike. I choć działa jako odrębna marka, czerpie korzyści z bycia częścią rodziny Nike. Jest to wsparcie w zakresie zasobów, dystrybucji i globalnego zasięgu. To partnerstwo pozwala Converse wykorzystać wiedzę i skalę Nike, zachowując jednocześnie swoją odrębną tożsamość i dziedzictwo w branży obuwniczej. Dlatego też w myśl większej restrukturyzacji kierownictwa firmy, z ramienia Nike przyszła decyzja, o zmianach w obecnym kierownictwie.
Jared Carver zastąpi Scotta Uzella, który przeniesie się do Nike jako wiceprezes / dyrektor generalny na Amerykę Północną. W swojej nowej roli będzie podlegał bezpośrednio prezesowi i dyrektorowi generalnemu Nike, Johnowi Donahoe. Posunięcie to następuje pośród wielu ruchów w wyższym kierownictwie korporacji Nike. Poprzedziło je chociażby ogłoszenie Sarah Mensah, jako pierwszej kobiety-prezesa Jordan Brand. Mensah wcześniej była wiceprezesem / dyrektorem generalnym Nike w regionie Ameryki Północnej, stąd też przejście Uzzell do jej starej roli.
Jared Carver- odpowiednia osoba do odpowiedniej roli
Choć zmiany te wydają się nagłe i z lekka chaotyczne, przyszły prezes i dyrektor generalny to osoba od lat wspinająca się po szczeblach kariery. W momencie nominacji Jared Carver był związany z Converse od ponad 12 lat. W strukturach firmy pełnił wcześniej rolę, wiceprezesa / dyrektora generalnego, Global Digital Direct; wiceprezesa ds. strategii oraz dyrektora ds. strategii i rozwoju biznesu w europejskiej siedzibie Converse.
“Carver jest liderem zorientowanym na konsumenta, który wnosi ponad dekadę przywództwa w Converse. Przez ostatnie cztery lata pełnił funkcję wiceprezesa / dyrektora generalnego Converse w Ameryce Północnej, gdzie odblokował silny wzrost w największym regionie geograficznym marki” – pisze Nike w komunikacie prasowym.
Co ciekawe, faktycznie w ostatnich latach Converse nadal koncentrował się na umacnianiu swojej pozycji na rynku północnoamerykańskim. Marka wdrożyła kampanie marketingowe, współpracę z influencerami i celebrytami oraz innowacje produktowe, aby przyciągnąć i zatrzymać klientów. Dzięki tym działaniom, firma ma obecnie znaczący zasięg detaliczny w Ameryce Północnej. Jej produkty są dostępne w różnych punktach sprzedaży, w tym we własnych sklepach, domach towarowych, specjalistycznych sklepach obuwniczych i na platformach internetowych. Duża popularnością w tym regionie cieszą się również trampki z kolekcji Chuck Taylor All Star.
Z oceną zaistniałej zmiany kierownictwa należy na razie się wstrzymać. Mimo to, wszystko wskazuje na to, że Jared Carver w strukturach Converse odnajdzie się bez problemu. Jego wcześniejsze dokonania w imię dobra przedsiębiorstwa świadczą o jego zaangażowaniu w dobrą reputację marki i jej przyszły rozwój.
Zostaw komentarz