Moncler Genius x Rick Owens, Jay-Z i Mercedes-Benz?

190221105819 Moncler Genius 3
Fot. edition.cnn.com

Włoska luksusowa marka Moncler rok 2023 rozpoczyna z przytupem. Otóż już 20 lutego podczas Londyńskiego Tygodnia Mody zaprezentuje się w pokazie zatytułowanym “The art of Genius”. Do swojego autorskiego projektu zaprasza trzech partnerów z branży muzycznej – Roc Nation Jaya-Z, Alicię Keys i Pharrella Williamsa oraz prawdziwych gigantów w swoich branżach: Adidas Originals, Palm Angels i Mercedes-Benz. Na to wydarzenie czeka cały świat mody. Nie ma wątpliwości, że nazwiska tak wielkiego formatu przyczynią się do wzniesienia marki na kreatywne wyżyny. Skąd jednak wziął się pomysł na projekt Moncler Genius i jak wymienieni współtwórcy pasują do całej tej układanki?

Moncler Genius, czyli jak marka wyprzedza swoje czasy

Moncler Genius to już projekt z tradycją. Zaczęło się w 2018 gdy dyrektor naczelny Remo Ruffini zaprosił do współpracy wpływowych projektantów i myślicieli. Owocem tego stały się z kolei comiesięczne kolekcje pełne niezwykłych projektów. I choć z początku nową ścieżkę marki uznano za zbyt ambitną, ten sposób produkcji sprawdza się do dziś. Kolekcje Moncler Genius z pewnością nie tracą na świeżości. Co ciekawe Moncler Genius obecnie stanowi od 5 do 10 procent całkowitej sprzedaży marki.

Można powiedzieć, że Ruffini dzięki swojej kreatywności i otwartości na branże, stworzył pierwszą kolektywną przestrzeń do współpracy w zakresie mody. I nie zapowiada się, żeby ta machina miała się zatrzymać: “W 2023 roku wchodzimy w nową fazę dla Moncler Genius” – takie słowa padają z ust dyrektora i prezesa marki. I tak przed nami kolejny event hołdujący tej pięknej idei. Pokaz odbędzie się już za niecałe 2 tygodnie w ogromnej przestrzeni do organizacji imprez masowych- ,, The Olympia London”.


źródło: www.teenvogue.com

Tegoroczny dobór gwiazd

Nie da się ukryć, że w tym roku wraz z marką zaprezentują się postacie wielkiego formatu, reprezentujące bardzo różne branże. Część z nich miała już wcześniej styczność z twórczością Moncler. Williams był jednym z pierwszych i współpracowników marki, z kolei Alicia Keys zarządzała cyfrową prezentacją Moncler Genius w 2021 roku. Ciekawie plasuje się w tym wszystkim Mercedes-Benz. Firma ta choć ma długą tradycję sponsorowania tygodni mody, nigdy wcześniej nie pojawiła się w ich harmonogramach.

Nie oznacza to jednak, że moda została odsunięta na drugi plan. Powracającymi partnerami z branży są Hiroshi Fujiwara’s Frgmt i Palm Angels, paryska marka streetwearowa założona przez byłego dyrektora artystycznego Moncler Francesco Ragazzi. Podczas London Fashion Week swoje koncepcje u boku Moncler zaprezentują także inne marki. Wśród nich Adidas Originals i Salehe Bembury, a także nietuzinkowy projektant Rick Owens. Jego instalacja pojawiła się na pokazie Moncler w lutym 2020 roku.

Choć marka nie zdradza, czego możemy spodziewać się w kolekcji z tak barwną obsadą media starają się odkryć parę kart. Jak na razie, Moncler poinformował, że każdy ze współtwórców będzie “prezentował wciągające doświadczenia i występy, które reprezentują ich kreatywne wizje”. Nie ma jednak oficjalnej informacji, czy Jay-Z, Keys lub Williams – lub inni artyści muzyczni będą występować na żywo podczas wydarzenia.


źródło: www.vogue.it

Z jednej strony możemy spodziewać się niezwykłych doznań modowych, z drugiej projekty marki już dawno wyszły poza granice samej mody. Sam ten nacisk na współtworzenie wydaje się niejako sugerować, że nowe produkty, czy to w dziedzinie audio, transportu, czy innych kategorii – będą wytwarzane przez wszystkie zaangażowane strony, a nie tylko samą markę. Moncler tworzy ubrania zgodne z własną ideą. Wierzy oraz że dotychczasowa forma pracy pozwoli im stworzyć coś, czego każda z marek nie mogłaby osiągnąć samodzielnie.