Kim był Guccio Gucci?

Wielki dom modowy, kreacje przyprawiające o najwyższe uznanie i zachwyt, nieustanne pożądanie klientów i to coś, co może mieć w sobie tylko wielki mistrz: potencjał twórczy i charyzma To właśnie marka Gucci , zaliczana do jednej z najpopularniejszej na świecie, stworzona została przez Gucciego Gucci w 1921 roku we Florencji.
To właśnie on stworzył linię produktów najwyższej jakości rzemieślniczej i stylowej, doskonałości upatrując w wyrobach ze skóry naturalnej.

Foto: http://fashionstylist.kupivip.ru
Guccio Gucci wizjoner i biznesmen
Rzym zasłynął na świecie nie tylko dzięki sukcesom historycznym, ale również i modowym. To właśnie w stolicy Włoch w 1938 roku Guccio Gucci otworzył pierwszy butik z odzieżą, przy czym wcześniejsze jego projekty trafiały do innych znakomitych projektantów.
Największą rozpoznawalnością marki cieszą się od lat produkty luksusowe oznaczone niezmienną, zielono-czerwono-zieloną wstęgą oraz najczęściej podrabianym na świecie logiem GG.

Foto: http://www.woman.ru
Guccio Gucci – projekt ponadczasowy
Kolejny światowy sukces otworzył przed projektantem drzwi sławy w 1947 roku. To wówczas Guccio Gucci zaprojektował torebkę Bamboo. Jako prawdziwy obiekt pożądania kobiet, torebka była bardzo pojemna i ponadczasowa, bo idealna na każdą okazję.
Jej charakterystyczną cechą jest rączka bambusowa, doskonale komponująca się z wysokiej klasy skórą naturalną. Co ważne, mimo upływu lat, produkt pozostaje na liście prawdziwych faworytów i marzeń także współczesnych kobiet.

Foto: http://agrandhistoryof.blogspot.com
Obecnie kreatywność marki stworzonej przez Guccio Gucci wspiera Frida Giannini (właściciel marki od 2006 roku), prezentując światu szeroką ofertę produktów, wśród których znaleźć można torby, buty, dodatki skórzane, perfumy, a nawet okulary.
Można by powiedzieć, że w każdym produkcie sygnowanym marką najwyższej klasy luksusu żyje wciąż jej prekursor – Guccio Gucci.
Polecam książkę “Gucci: Potęga mody, szaleństwo pieniędzy, gorycz upadku” bardzo ciekawie opisana historia marki i wielopokoleniowej rodziny zaangażowanej w biznes.