Lamborghini historia marki
Nie od dziś wiadomo, że współczesne rozumienie słowa „luksus” w kategorii sportowej to szybkie auta i równie szybkie kobiety. Lamborghini historia marki, wzloty i upadki – to prawdziwy sen o potędze. A jak doszło do powstania jednej z najbardziej luksusowych marek samochodowych na świecie?
Źródła dowodzą, że gdyby nie ostra wymiana zdań dwóch ważnych osobistości w świecie początków motoryzacji, dziś można by było mówić o pewnym niedostatku w dziedzinie zróżnicowania aut na świecie. Traf chciał jednak, że sławetni Ferrucci Lamborghini wraz z Enzo Ferrarim, poznali się i skłócili.
Lamborghini historia marki prawdziwej…
A wszystko przez fakt, że ten pierwszy był niezadowolony z auta sygnowanego nazwiskiem Ferrari, przez co zakwestionował kunszt producenta. Postanowił pokazać Ferrari’emu jak konstruuje się prawdziwe sportowe cacka i oto lamborghini historia marki rozpoczęła swój żywot…
Przyjmuje się, że rok 1963 rozpoczął istnienie marki w ogóle, a model Miura zaprezentowany światu w 1966 roku, rozsławił produkcję aut włoskiego producenta. Model ten zasłynął nie tylko z powodu centralnie montowanego silnika V12, ale również za sprawą wyjątkowo ładnej karoserii, mistrzowskiego projektu Marcello Gandiniego.
Lamborghini historia marki dla prawdziwych pasjonatów i miłośników motoryzacji
Jak w każdej wielkiej historii bywa, tak i w tej pojawiły się z czasem kłopoty finansowe, a większość udziałów została sprzedana w 1972 roku, by dwa lata później zmienić właścicieli całkowicie. Kupcy ze Szwajcarii: Georges Rosetti i Rene Leimer również nie poradzili sobie z zapaścią finansową, przez co w 1978 roku marka ogłosiła upadłość.
Lamborghini historia marki i jej punkt zwrotny nastąpił przy projektowaniu jednego z piękniejszych sportowych aut na świecie.
Przełomowym rokiem był 1987, kiedy marka dostała się pod opiekę koncernu Chryslera. To wówczas, w wyniku 3 lat intensywnych prac konstruktorskich i technicznych, w 1990 roku wypuszczono na rynek model Diablo, utożsamiany z najszybszym samochodem świata.
Dziś właścicielem marki Lamborghini jest Audi AG, a historia marki tworzy się wciąż na nowo. Bieg czasu nie zahamował jej popularności ani prestiżu, co więcej – nawet je wzmocnił, co potwierdzić mogą prawdziwi fascynaci tej marki właśnie.
Można mówić dużo o tym aucie, sprzeczać się i wymieniać poglądy, ale jedno jest pewno – Lamborghini wzbudza ogromne pożądanie!
Zostaw komentarz